Som en trasselsudd

Livet är faktiskt inte alltid lätt. Det har jag tro det eller ej redan erfarat några gånger under mitt 21 åriga liv. Men samtidigt ska jag inte gnälla. Det är alltid jag själv som sätter mig mitt i trasslet och till slut blir det ju jag själv som får ta mig loss. När ska  man lära sig?

Lyckades masa mig till skolan idag. Var föreläsning i Elektronikens grunder. Jag fattade ingenting. Den kursen är helt sjuk och jag vet itne riktigt vad jag ska ta mig till. Var ca 30 pers (av 180?!) på föreläsningen. vi satt alla som frågetecken och i pausen gick hälften av oss hem. Ja, jag var en av dem.

Det är kämpigt att klippa sig loss och kämpa sig upp till ytan för att få luft, men man måste för att överleva. Man klarar inte av att befinna sig på botten hur länge som helst. Det är bara att simma mot ljuset och gripa efter de trdar man kan som drar en uppåt
.

Så nu sitter jag och väntar på att någon som läst kursen innan vill komma hit och förbarma sig över mig och berätta vad jag behöver lära mig för att klara tentan. för jag måste(!) klara den. Fick nämligen veta att jag kuggat förra. Inte bra. Dessutom går den omtentan innan jag kommer hem från malaysia, så kan inte skriva den förrän i påsk. Men då ska den banne mig sitta!


Jag är trött på att misslyckas!
Det är slut med det nu!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer