Dags att strukturera upp livet

Även idag lyckades jag vara i skolan klockan 8 för att gå på föreläsning. Den här gången var det reglerteknik, och hur tråkigt det än låter så tycker jag faktiskt att det är ganska intresant. Kanske för att den kursen hänger jag med i och tycker att jag fattar en hel del av den. Dessutom har vi en bra föreläsare.

Efter föreläsningen gick jag hem och gjorde ett schema över mina tentor. Detta sitter nu på insidan av min garderobsdörr. De lite mörkare rosa fyrkanterna är Post-it-lappar, och på varje lapp är en tenta. Det är både omtentor och ordinarie tentor. Klarar jag en ordinarie tenta kommer ju en hel del av lapparna försvinna, eftersom jag då slipper skriva omtentan.

Schemat sträcker sig fram till omtentaveckan i augusti, men sommaren är inte med. Förhoppningsvis kommer det bara sitta två lappar längst ner när vi väl kommer dit, för att jag har lyckats avverka lite kurser. Annars blir sommaren ett rent helvete och jag måste klona mig för att hinna skriva allt.

Nu när jag fått pyssla lite och strukturera, så ska jag fortsätta att räkna på mina regler-uppgifter, sen ska jag dessutom räkna lite repetitionsmatte för att kunna räkna vidare i regleren. Är en del detaljer från linjär algebra och flerdimensionell analys som man glömt bort.

Men först måste jag nog koka mer kaffe

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer