De perfekta jeansen

det finns många paralleller att dra med Jeans

Ni vet hur det är. Man går runt i varenda affär på stan och letar efter de där perfekta jeansen. I huvudet vet man precis hur de ser ut och hur de ska sitta, men de finns inte någonstans. Till slut så hittar man ett par som överraskar. Det är inte som man tänkt sig från början, men man tänker att jo, det kan nog bli riktigt bra ändå. Så man bestämmer sig och köper hem dem. Efter ett tag har de töjt sig och format sig perfekt efter kroppen och de nya jeansen är de enda du vill ha. Tankarna på vad ett par perfekta jeans är har ändrats. Och då spricker dem. Det är då den jobbiga biten sätter igång. Att försöka laga dem. I vissa fall är det så kört att du får ge dig ut på jakt efter ett par nya jeans. Men ibland går det att lappa ihop dem. Och det kan till och med vara så att de blir bättre, och de fortsätter vara dina perfekta jeans som alltid får din häck att se ut att vara i toppform.



Summakardemumma: Jag vill laga mina favoritjeans!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer