Arbetsnarkomanen har talat

Idag började jag fundera på min nuvarande arbetssituation. Jag Har ju inget fast heltidsjobb och inget Studiemedel. trots dett lyckas jag betala hyran varje månad (även om det är precis att det går ihop). Jag har ju för tillfälle fyra olika jobb där jag får lite timmar då och då. Ibland lyckas jag till och med jobba på två av dem samtidigt. Snacka om att vara på gränsen till att utveckla en personlighetsklyvning.

  • Biogaia AB: Detta är företaget jag jobbar på när jag jobbar hos mamma. Arbetsuppgifterna består mycket i att arkivera papper och artiklar. Dessutom hjälper jag till en del på labbet och räknar och packar saker. Jag gör helt enkelt allt det ingen annan vill göra. Detta jobb går att passa in i mitt schema när jag hinner och bestämmer ganska mkt själv när det passar.
  • Akademibokhandeln: Har precis skivit på kontrakt och fått schemat för första månaden. Kommer bli asbra och det är ju aldrig fel att samla på sig lite kassaerfarenhet. På något sätt blir jag väldigt inspirerad av att vara där. inspirerad att läsa alla böcker som finns där. MEn det kommer jag nog inte hitta tid till.
  • biskopshuset: Där är det servering som gäller. allt från luncher till fina middagar och fikor. Kanske har nämnt det innan att chefen är min gamla hemkunskapslärare och hon är ju bara underbar. PRecis som alla andra som jobbar där. Trivs riktigt bra och hänger till och med där efter arbetstid.
  • Kongresscentrum: Detta är universitetets konferenssamordnare, så här jobbar jag som konferensvärdinna och står i registreringen eller vaktar fikaborden. En fixare helt enkelt.
Och utöver detta ska jag hinna vara phös och kanske plocka någon tenta...

Och jag hatar CSN som tvingar mig att börja betala tillbaka nu
1 sensuellt:

skriven

men gud, visst är de fina? :)

2 felle:

skriven

jag orkade inte vänta så jag köpte "om jag kunde drömma" :P. och vissa är ju lyckligt lottade som får dela sin hyra med två andra, och slipper betala hela själv....

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer