Varför åka till Barcelona när man har Lund?

Att jobba i en bokhandel kan vara en väldigt uttråkande och enformig sysselsättning. Speciellt en solig söndag som denna. Men samtidigt så gäller det ju att ta vara på ljusglimtarna och de roliga stunder man får ut av det. Självklart kommer det in en hel del lite speciella kunder och man får en hel uppsjö av citat som passat perfekt på tjuvlyssnat.se.

Det jag idag inte riktigt kan förstå mig på är att näst intill varannan kund köper någon sorts reseguid. De flesta till Barcelona men även en del till ställen som cypern eller berlin. Visst hade det varit helt underbart att få åk till Barcelona, men jag hade ju inte valt den här tiden då det är som mest underbart att vara i sverige. Är det inte bättre att passa på att åka iväg när det är lite kallt och ruggigt här och man behöver lite livs-inspiration?

Det jag just nu önskar mig, istället för en resa någonstans är min efterlängtade digitala systemkamera som pendlar i pris hela tiden. Dock kostar den hela tiden mer än jag har råd med. Så nu väntar man bara på skatteåterbäringen, så kanske man efter ett års längtan skall kunna unna sig den.

Dock kanske man ska börja använda mobilkameran fram till dess så här blir lite liv på bloggen?

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer