Lugnet efter stormen

Jag har tagit ett beslut. Detta beslutet består i att göra en helvändning och få tillbaka livslusten på riktigt. Jag måste hitta lite stabilitet och få min värld att sluta gunga. Detta gör jag genom att planera mina dagar och sedan faktiskt göra det jag planerat. och framförallt bara göra en sak i taget. Om jag ska sitta vid datorn sitter jag bara vid datorn och har inte TVn igång samtidigt. eller om jag ska plugga så pluggar jag effektivt och kan sitta på MSN sen.

Innan jag har fått kontroll på mig själv och min omvärld är det omöjligt att få något att fungera och jag stressar upp mig för småsaker. obetydliga saker. Stirrar mig blind på problemet istället för att se lösningen.

Fickparkerade för första gången idag och det gick toppen, så nu är jag klar med stadskörningen.
YEY!


När jag kom hem lade jag upp en planering för eftermiddagen som gick ut på att göra uppgifterna körläraren gett mig och städa undan i lägenheten. Nu är allt avprickat. och det gick säkert dubbelt så fort bara för att jag inte lekte med datorn eller tittade på TV samtidigt.

Så nu sitter jag med lite tända ljus och bara myser framför datorn. Ska läsa några bloggar och sen är det en film som gäller. Har inte riktigt bestämt mig för vilken, men ska bädda ner mig i soffan under en filt och bara slappna av. Njuta av lugnet.

Plugget får jag ta tag i en annan dag.
1 Nightfall:

skriven

det där inlägget motiverade mig verkligen till att ta tag i mitt eget liv :)Tack ! ska ta mig en funderare..

2 Felle:

skriven

åh. du är så duktig. önskar jag hade sån självdiciplin!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer