Matchreferat från i lördags

Läste precis matchreferatet från matchen mot Råå i lödags. Alltid lika kul när man blir omnämnd. Det känns verkligen bra nu, som att jag är inne i ett flow. Börjar äntligen komma igång igen efter alla mina skador. Så härligt. nu är det all in fotboll som gäller.

Här kommer iaf referatet:

Det var ovisst in i det sista om det skulle bli match eller inte. På en trupp av 24 spelare lyckades vi till slut få ihop 13 spelare. Vi har varit hårt drabbade utav skador och sjukdomar under försäsongen. Idag saknades bland annat 6 st som var med i startelvan i fjol.

Väl uppe i Helsingborg bjöds vi på en underbart fin konstgräsplan. Vi var lite ovana vid underlaget de första 10 min vilket gjorde att Råå tog kommandot i början. Men sedan kom vi in i matchen mer och mer. Vi rullade runt bollen bra och hade tålamod. Vi hade ett par bra lägen att ta ledningen, men vi är inte riktigt heta när chanserna dyker upp. Istället är det Råå som tar ledningen efter att ha snappat upp ett fel pass. Vi fortsätter att spela ganska bra och har en del lägen att kvittera. Men bollen vill inte in i mål. Råå ställer om väldigt snabbt och skapar många bra lägen. De kommer runt fint på kanten och får till ett fint inlägg som vår målvakt tappar och bollen går till en fristående Råå spelare som enkelt slår in bollen i mål. Jag är ganska nöjd med vår första halvlek trots underläge med 2-0. I halvlek gör vi några förändringar i hopp om att komma ikapp målmässigt. Även i andra halvlek spelar vi bra. Vi visar hög moral och spelar med hjärtat. Vi saknar definitivt inte chanser. Visserligen har Råå någon ribbträff och några frilägen där Josse i målet gör några riktigt bra räddningar. Men vi har också många bra lägen där vi bara måste göra mål. Så chans mässigt kunde matchen lika väl slutat 5-5. Men Råå var betydligt vassare än oss framför mål och därför känns det väl trots allt rättvisst att de vinner med 2-0.

Jag tycker att samtliga spelare gör en stark insats idag. Men ett litet extra plus vill jag ge till Jennie, Lina, Sara, Annelie och "Hjalmis". Dessutom var det kul att se "Hjalmis" tillbaka i laget. (hoppas att du kan gå idag!)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer