Något nytt

Det är många förändringar för tillfället. När jag vaknade igår så slog en tanke mig. Jag kunde stiga ur sängen påbåda sidor. Detta har jag inte kunnat göra på så länge jag kan minnas. Har där inte stått en annan säng, så har min säng stått intill väggen. Men nu var det alltså möjligt. Jag låg kvar ett tag och funderade på om jag skulle våga stiga ur på höger sida. Men tillslut så kom jag fram till att det får vänta. Jag var inte redo att resa mig åt höger. Inte än, men det kommer.


Det är även konstigt att inte längre våga springa halvnaken i lägenheten på grund av att man har en inneboende. Men det dröjer nog inte så länge innan jag vågar göra det igen.

Just nu sitter jag hemma hos mamma och pappa. Johanna och Linnea har precis kommit hem från skolan. Johanna utövar sin ljudterrorism som vanligt. Men Jag gillar det. För tillfället är det pianospel och sång som gäller. Och hon är så duktig. Jag är en stolt storasyster. Det känns tryggt på något sätt. Man kommer hem här och får bullar och lyssna på någon man tycker om som spelar något man tycker om. då känns det som att allt kommer bli bra.

Imorgon ska jag nog försöka gå upp på höger sida.



Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer