Jisan

Kom på att i förra inlägget så nämnde jag "mormor och jisan". förstår om många av er blir lite fundersamma och tänker: jisan?

när jag var liten, mellan ett och två år, så bodde vi i Japan. när min mormor och morfar kom och hälsade på så utbrast jag Jissan, som betyder gammal gubbe på japanska. Sen dess är det vad han har fått heta. så jisan är helt enkelt min morfar.

När vi nu är inne och pratar om Japan kan jag ju ä en gång berätta om att ja faktiskt hade en karriär som fotomodell där borta. Var med i ett antal olika reklamkampanjer och liknande. Bilden här till vänster är en av de som var med i en broschyr från något stort varuhus. Lite coolt tycker jag faktiskt att det är;) Tyvärr har jag inte sett ens en bråkdel av de bilder jag varit med på, men det är inte många som kan säga att de betalade sina egna blöjor!
1 beccs:

skriven

du var coolast på dagis för att du hade varit modell

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer